Tiberium Alliances – krótki opis

Tiberium Alliances jest bardzo ciekawą strategią przeglądarkową wydaną przez Electronic Arts, czym wyróżnia się spod całej reszty tego typu gier? Przede wszystkim poziomem animacji, większość jednostek, budynków  czy innych rzeczy jest animowanie, również walki – nie są to tylko numerki plus czekanie na wynik bitwy jak w większości tego typu gier, tutaj dokładnie widzimy jak przebiega bitwa, wcześniej oczywiście musimy odpowiednio sobie ustawić nasze jednostki we „falach”, tak aby zyskać jak najwięcej i równocześnie stracić jak najmniej.

Na początku rozgrywka przebiega dość szybko, pierwsze budynki i ulepszenia budujemy dosłownie w minutach, samouczek również tłumaczy nam czego najbardziej potrzebujemy z początku i na co należy zwracać uwagę. Po czasie oczywiście wszystko zabiera więcej czasu, musimy dłużej czekać aż ulepszymy konkretny budynek czy jednostkę.


Tiberium Alliances - mapa pobliskich terenów

Pozytywnie zaskoczył mnie system sojuszów, nie mamy tutaj super-rozwiniętych opcji, gdzie musimy szukać każdej opcji nie wiadomo ile, wszystko jest wyświetlone prosto i konkretnie – wiemy z kim jesteśmy w sojuszu, do kogo mamy podejście neutralne oraz z kim jesteśmy w stanie wojny. „Ugrupowania” możemy tworzyć sami bez wydawania nań pieniędzy, jednak najlepiej oczywiście dołączyć się już do istniejącego sojuszu, aby otrzymać wsparcie oraz wzrosnąć nieco na pozycji na konkretnym terytorium :)

Ciekawym okazał się system bonusów dla budynków(w tym również harvesterów i elektrowni), przykładowo „zbieracz” kryształów dostaje bonus od silosa, im większy poziom silosa, tym większą ilość minerałów możemy zebrać dodatkowo oraz dłuższy jest okres oczekiwania na te bonusy(z początku może się to wydawać dziwne, jednak gdy pomyśleć – to na przykład gdy robimy 8 godzin przerwy od gry, to nie przepada nam większość dodatkowych bonusów), jest to również bardzo dobry sposób na zachęcenie do wejścia co jakiś czas do gry.

Tiberium Alliances - widok na bazę gracza

System walki odbywa się w czasie rzeczywistym – jeśli posiadamy odpowiednią ilość punktów dowodzenia, to możemy od razu zaatakować konkretny obóz, placówkę czy bazę(bazy innych graczy możemy również od razu atakować, jeśli jest w naszym zasięgu i mamy punkty oraz gracz nie jest w statusie „newbie”), każda walka trwa dwie minuty, w tym czasie każdy z pojazdów czy ludzi wystrzela konkretną ilość pocisków czy rakiet, dochodzi do końca tylko w momencie gdy na jego drodze znajduje się ilość budynków czy wrogów odpowiadająca jego ilości pocisków. Nieco gorsza sprawa jest jeśli chodzi właśnie o „numerki”, do każdej jednostki nie mamy przypisane jakichś specjalnych statystyk, jedynie jest napisane do czego dana jednostka się najbardziej nadaje oraz na górze jest wypisany jej poziom i to jest praktycznie wszystko, nie możemy bliżej określić skuteczności jednostek bez uprzedniego ich wypróbowania.

Tiberium Alliances - ustawienie taktyki przed bitwą

Jeśli chodzi o samą bazę, to możemy ją przenosić po terenie w każdej chwili wykorzystując do tego punkty dowodzenia, jest to przydatne zwłaszcza gdy szukamy miejsca z większą ilością celów do atakowania, później również jest możliwość wybudowania następnych baz(oczywiście wcześniej musimy wybadać MCV).

Interfejs jest bardzo przejrzysty, wszystko widać co gdzie mamy bez zbędnego klikania, również od razu mamy dostęp przykładowo do wewnętrznego forum sojuszu bez wchodzenia na zewnętrzne strony, co dla mnie jest na duży plus. 

Tiberium Alliances - badania nowych jednostek

Na początku gra miała tylko wsparcie dla przeglądarki Firefox, teraz już bez problemu działa również z Chrome, nie mam pojęcia jak z Operą czy IE, sam grywam dalej na FFie, pomimo że nie lubię go zbytnio, to wydaje mi się że gra nieco szybciej działa niż na Chromie.

To by było na tyle, C&C Tiberium Alliances jest bardzo ciekawą strategią przeglądarkową, przy której nie musimy spędzać godzin czasu, jak przy innych odpowiednikach, grafika nie szpeci, dźwięki są odpowiednie jak dla gry tego typu i sama gra sprawa radość, mogę ją szczerze polecić :)

Oficjalna strona gry