Krater – taktyczny RPG

krater logo

Kupując Krater spodziewałem się słabego Hack and slasha na zabicie czasu, jednak ku mojemu zdziwieniu trafiłem na całkiem dobry produkt.
Wszystko dzieje się w dość „kolorowym” post-apokaliptycznym świecie, zaczynamy grę osiłkiem budzącym się po dość „obfitej” imprezie, najpierw zbieramy podstawowe informacje na temat otaczającego nas świata, sterowania itd. następnie zbieramy towarzyszy i ruszamy w świat.

Cała mechanika gry jest dość ciekawa, prowadzimy 3-osobową drużynę, w której każdy ma inne zastosowanie – początkowo jest to „pięściarz”(którego możemy również nazwać „tankiem” w odwzorowaniu do innych gier) zadaje duże obrażenia oraz posiada dużą ilość punktów życia, następny jest medikus(czyli medyk) posiada on broń zasięgową(pistolet o ile dobrze pamiętam) zadaje dość niskie obrażenia w szybkim tempie oraz ostatnim jest regulator, który trzyma karabin oraz posiada umiejętności przykładowo zatrzymania wroga na krótki czas czy stworzenia pola siłowego, w którym przeciwnicy poruszają się nieco wolniej, później mamy do wyboru również inne klasy(przykładowo slayer). Później możemy kupować nowe postacie do swojej drużyny za pieniądze, które zbieramy z przeciwników, czy ze sprzedaży ekwipunku.


Krater Walka

Każda z klas ma określoną ilość rang(5,10,15 itd. ) czyli poziomów, każdy kolejny poziom nie dodaje żadnych atrybutów, tylko umożliwia założenie dodatkowych implantów lub tzw. boosterów, implanty dodają atrybuty, natomiast boostery dodają obrażenia, podnoszą poziomy umiejętności itd.

Jeżeli chodzi o ekwipunek, to w samych postaciach możemy zmieniać broń oraz gadżety(czyli np. granaty odłamkowe), dostajemy również pieniądze, zwykłe przedmioty które możemy po prostu sprzedać, przedmioty potrzebne do craftingu oraz tzw. „blueprinty”(czyli plany broni, implantów i boosterów).

Krater Mapa

Jeśli chodzi o samą rozgrywkę, to wygląda jak w większości cRPGów – mamy otwarty świat, w którym odnajdujemy nowe miejsca, odbieramy zadania, ubijamy wrogów itd. Co do samej walki – jest ona również podobna do innych tego typu gier, klikamy na odpowiedniego przeciwnika aby z nim walczyć, pod klawiszami numerycznymi mamy dostępne umiejętności swoich postaci, które są ograniczone tylko delayem(opóźnienie), są one dość dynamiczne i na początku dość łatwe, jednak z czasem będziemy musieli się nauczyć wykorzystywać wszystkie umiejętności drużyny.

Krater walka 2

Co do oprawy graficznej, jak na grę indie jest ona na naprawdę wysokim poziomie, modele są wykonane dość estetycznie, podobnie jak otoczenie, co do oprawy audio – muszę powiedzieć że jest ona naprawdę dobra, ustawia się odpowiednio do sytuacji, nie mamy tutaj do czynienia z autopilotem ścieżek dzwiękowych, tylko dopracowanym systemem, który oddaje klimat gry(który moim zdaniem jest dość dobry).

Co ciekawe – autorzy na samym początku informują, że gra będzie na bieżąco aktualizowana(mam nadzieję że również sam content gry), możemy grać offline(co nie można powiedzieć o niektórych „popularnych” grach crpg – tak, myślę o diablo 3 ) lub online, kampania jest dostępna w obu przypadkach.

Krater na platformie SteamOficjalna strona gry
Wymagania systemowe

MINIMUM:
System operacyjny: Windows Vista / Windows 7
Procesor: Dual Core 2.4GHz processor
Pamięć:2 GB RAM
Karta graficzna: Kompatybilna z Shader 4.0 (minimum: Nvidia GeForce 8xxx, AMD Radeon 2xxx)
DirectX®: DirectX11 drivers (gra wspiera sprzęt oparty o DirectX10)
Miejsce na dysku: 13 GB HD space

  • całkiem ciekawa gierka, ja przede wszystkim zwracam uwagą na grafikę – a ta jest na poziomie :) do tego naprawdę wciąga