„Perfect World”- cyberpunk w świetnej fabule..

Perfect World 2063 logo

Rok 2063. Przyszłość, pomimo  że względnie spokojna, to nie jest zbyt wesoła.

Ludzkość jest na wyższym poziomie technologicznym. Potrafimy tworzyć latające pojazdy, boty strażnicze i humanoidy. Leczyć można się dzięki specjalnym urządzeniom. Wszczepy są już dostępne, niestety drogie i rzadkie. Przyszłość nie przyniosła tylko pozytywów. Gangi są coraz bardziej obecne na ulicach, narkomanii i szaleńcy snują się po wielkich metropoliach.

Poprzednie lata nie rozpieszczały Europy – głód, zaraza i promieniowanie bomb atomowych, doprowadziły do tego że zaczęły powstawać rządy globalne, które walczą o dominacje nad światem.

W tej rzeczywistości coraz większą rolę odgrywają tzw. „Korporacje”.

Fabuła: Nasza postać- Agent P. jest jednym z humanoidalnych robotów Sigma Company. Główny cel – wykorzystanie do zadań specjalnych. Jako jeden z niewielu elektronicznych gości przeżył trening. Niezwykłe jest to, że wygląda jak człowiek i co ciekawe ktoś wmontował mu chyba, niezbyt dobry, program o nazwie „Własna Wolna Wola”.

Korporacja Sigma zajmuje się ochroną.  Państw, miast jak i nawet pojedynczych lokali. Konkurencja nie śpi jednak i cały czas dokucza.. Tajemnice i intryga snują się po miastach jak szary dym…

Całość fabularną, wszelkie wątki itd. jeśli miałbym oceniać osobno, otrzymała by ode mnie 6/6 punktów. Jest to najważniejsza rzecz w tej grze. Odwiedzane przez nas miejsca (Ateny, Dubaj, Kair) pełne są tajemnic.

Grafika: Jest mrocznie, klimatycznie. Dzielnice biedoty pełne są smutku, żalu i budowli, które pamiętały jeszcze poprzednią epokę, gdy jeszcze można było przejść nią spokojnie. Dubaj jest pełen światła i wieżowców.  Bazy oraz urzędy są niepowtarzalne i tworzone jak widać dość długo. Mimo że to RPG Maker, jest ładnie.

Muzyka: Muzyka brzdąka w tle. Jest bardzo dobrze. W klubie „After Party” czuć, że się jest na imprezie. Alarmy brzmią strasznie i złowieszczo. Nie uświadczyłem dżwięków strzału. Rozmowy są na migi. Pojawiają się krótkie wstawki filmowe, które dopełniają całość.

Mechanika: Nasz agent często dekoduje dostępy w drzwiach, wyłącza alarmy i pola siłowe. Nieraz postrzela, chociaż nie jest to konieczne. Mamy dostęp wraz z rozwojem gry do karabinów maszynowych i nowocześniejszych zabawek. Do leczenia używa się apteczek i specjalnych ampułek dla robotów. Nieraz rzadko pojawi się i bot leczniczy. Używamy bankomatów do kradzieży pieniędzy i komputerów do uzyskania danych.

Powalczymy na arenie za kasę i powykonujemy misje poboczne. Jest co robić.

Są tez minusy- przeciwnicy zachowują się co najmniej dziwnie. Gubią się w małych pomieszczeniach. Ale gra głównie dotyczy omijania ich. Nie otwarta walka a skryte działanie jest kwintesencją rozgrywki.

Ocena ostateczna: 5-/6. Za AI przeciwników. Lecz, to raczej, problem programu w którym została zrobiona.

Sam autor – Amadik – mówi, że inspirował się głównie grą Deus Ex, spędzając nad ta grą 3 lata. Widać to w grze. Dopieszczono wszystko do granic możliwości. Amadik odgraża się, że jeszcze to nie jego ostatnie słowo – planuje jeszcze wydanie PW: Zero z dwoma historiami i uzupełnieniem wątku głównego. Więc jest na co czekać.


Perfect World - Sanktuarium

Perfect World - Kolebka Życia

Perfect World - Sparks Industries

Perfect World - Stacja Metra


Pobierz gręOficjalna strona gry