Modyfikacje Fallout New Vegas

Od czasu wydania Fallout New Vegas pojawiło się mnóstwo różnych dodatków – od dodatkowych broni, łatek czy nowych zadań po duże paczki z nowymi teksturami, ostatnio powróciłem do owej gry wyszukując najlepsze(moim zdaniem) dodatki odświeżając jednocześnie spojrzenie na grę, poniżej znajduje się lista dodatków, z których warto skorzystać i polepszyć swoje doświadczenia z FVN. Modyfikacje Fallout New Vegas jakich nie znajdziecie gdzie indziej :)

ADNOTACJA: Wszystkie podane tutaj modyfikacje są kompatybilne z dodatkami DLC oraz wersją „Game of the Year”. Mody są zamieszczone na serwerze MediaFire – nie ma potrzeby logowania się na FNV nexus. Modyfikacje są również sprawdzone – wszystkie działają w 100%.

Modyfikacje Fallout New Vegas

PROJECT NEVADA

Jedna z najbardziej rozbudowanych modyfikacji do gry Fallout New Vegas, jednocześnie bardzo popularna – mod wprowadza przede wszystkim nowy balans do gry(w pierwotnej postaci NV był bardzo łatwy, czasami nawet zbyt łatwy), jednak nie jest to najważniejsza z nowych opcji – wprowadzone są dodatkowe możliwości – przykładowo bieganie(zawsze brakowało mi tej opcji), bullet time(tak dokładnie – możemy spowolnić czas :) wykorzystujemy do tego punkty akcji), rozszerzony celownik – dostosowuje się rozrzutu danej broni; guzik skrótu do ładunków wybuchowych – w tym granatów, nowe widoki w broniach wyposażonych w celownik(przykładowo większy zoom). Wbudowane zostało również kilka innych modyfikacji – takich jak dodatkowe bronie, czy nowe chipy.

  • Rozszerzony celownik – celownik dostosowuje się do broni i jej rozrzutu
  • Bullet Time – spowalnianie czasu(tak jak w Matrixie :) )
  • Sprint – możemy biegać(klawisz shift)
  • Guzik skrótu do materiałów wybuchowych – wciskając klawisz G możemy teraz rzucić granat, czy ustawić minę nie zmieniając broni, którą trzymamy obecnie w rękach
  • Nowe opcje przybliżania – bronie wyposażone w celowniki, mają możliwość większego przybliżenia(na rolce myszki)
  • Wolniejsze chodzenie do tyłu – zależne od współczynnika AG(zwinności)
  • Nowe opcje wizualne dla hełmów – w zależności od tego czy nasz hełm ma okulary, czy to nosimy szklaną kulę na głowie – widok w pierwszej osobie zmienia się.
  • Efekty przy niskim poziomie punktów życia – w momencie, gdy nasze punkty życia spadają do poziomu krytycznego widok zmienia się na bardziej „zamazany”
  • Rozbudowane pole ukrycia – niewidzialność możemy włączyć/wyłączyć odpowiednim klawiszem, również dla balansu pole jest stabilne tylko przez chwilę
  • Rozbudowane opcje widoku – niektóre hełmy są wyposażone w noktowizor, czy termowizję :)
  • Wybuchowe wejście” – możemy zniszczyć zamki przy pomocy eksplozji, wystarczy wyrzucić granat/minę odpowiednio blisko od zamka
  • Nowe implanty – przykładowo analiza wroga, regeneracja kończyn, dodatki do atrybutów czy inne – wraz z odpowiednimi profitami(perkami) umożliwiającymi zamontowanie większej ilości implantów
  • Spowolnione zdobywanie poziomów(można wyłączyć)
  • Możliwość przypisania większej/mniejszej ilości punktów zdolności co poziom, podobnie z profitami
  • Zwiększony Cap lvl(maksymalny poziom postaci) – możemy go również zmienić według uznania
  • Masa nowych broni oraz pancerzy

PEŁNA LISTA ZMIAN
*Wszystkie nowe opcje/skrypty można wyłączyć lub zmodyfikować

*Do gry potrzebny jest „Script extender” – zawartość paczki należy skopiować do głównego folderu gry, samą grę należy uruchamiać z pliku „nvse_loader.exe”
Instalacja:
*Dla Fallout MOD MANAGER

  1. Uruchom FOMM i wybierz Package Manager
  2. W prawym górnym rogu kliknij na Add FOMod i wybierz pobraną paczkę z modem
  3. PROJECT NEVADA pojawi się na liście, kliknij „Activate”
  4. W oknie instalacji wybierz moduły, które chcesz zaaplikować(domyślnie wszystko) i kliknij „install”, jeśli installer zapyta czy nadpisać kliknij tak.

Instalacja ręczna

  1. Znajdź DATA w folderze, gdzie masz zainstalowane Fallout Nev Vegas
  2. Przekopiuj tutaj wszystkie pliki z paczki – jeśli zapyta czy nadpisać kliknij tak.

Pobierz Project Nevada Źródło


Niner

Niner jest to dodatkowa postać-towarzysz, jest to o tyle ciekawe, że Niner posiada swoją własną historię, zadania oraz w rozbudowany dubbing postaci(ponad 400 kwestii), również ubrania utworzone specjalnie dla tej postaci – więc nie jest to żaden tam poboczny dodatek do gry, tylko naprawdę interesująca rzecz :)

Fallout New Vegas - Niner

*Ninera spotkamy na drodze pomiędzy Goodsprings a Primm

Pobierz Niner mod Źródło


Enb Next Generation

Ten mod poprawia ogólną kolorystykę gry w stylu fotorealistycznym, ponadto poprawione jest oświetlenie w nocy, „nasycenie” oraz częściowo wygładzanie.

Fallout New Vegas - ENB Next Generation

Pobierz ENB Next Generation mod Źródło


Nev Vegas Bounties

Modyfikacja dodająca całą nową linię zadań – tym razem będziemy mogli pracować jako łowca głów, kilkanaście nowo utworzonych postaci na potrzeby dodatku – każdy następny jest trudniejszy do pokonania od poprzedniego, no i na końcu trafiamy na Big Bossa, z którym walka nie będzie należała do tych najprostszych :)

Fallout New Vegas - Bounties mod 1

Fallout New Vegas - Bounties mod 2

Pobierz New Vegas Bounties mod Źródło


Mission Mojave – Ultimate Edition

Mission Mojave to dość potężna łatka poprawiająca wiele błędów – między innymi „latające” tekstury, problemy z NPC, problemy z teksturami otoczenia, problemy z kupcami, błędy systemu VATS, integracja DLC oraz wiele innych – jednym słowem jest to jeden wielki nieoficjalny patch. Na chwilę obecną Mission Mojave poprawia około 27 tyś. błędów(mniejszych i większych) w oryginalnym kodzie gry.

Mission Mojave - Fallout New Vegas

Do poprawnego działania łatki potrzebne są wszystkie DLC oprócz „Mercenary pack”(wersja GOTY ma je wszystkie).
INSTALACJA:

1. Zawartość paczki kopiujemy do folderu DATA
2. Otwórz plik „fallout_default.ini”(główny folder Fallout New Vegas) i zmień:

bLoadFaceGenHeadEGTFiles=0"
na
bLoadFaceGenHeadEGTFiles=1"

Pobierz Mission Mojave Źródło


Wave Radio

Modyfikacja ta dodaje całkiem nową stację radiową na której znajdziemy 60 utworów z lat 1930/40/50 z prowadzącym – co ciekawe, samego prowadzącego znajdziemy również na pustyni Mojave – możemy z nim porozmawiać, wykonać kilka przysług i uzyskać dostęp do jego schowka z unikalnym uzbrojeniem, spotkamy również sporo Easter-eggów związanych z radiem Wave :) Sam używam moda i muszę powiedzieć że o wiele przyjemniej podróżuje się po pustkowiach słuchając utworów, które tak często się nie powtarzają :)

Fallout New Vegas - Wave Radio

Wszystkie utwory zawarte w modzie są ogólnodostępne, więc nie trzeba się martwić o prawa autorskie :)

Pobierz Wave radio mod Źródło


A World of Pain

Bardzo ciekawa modyfikacja dla osób uważających, że na pustkowiach jest zbyt mało ciekawych miejsc, łupu oraz przeciwników :) Mod ten dodaje 114 nowych lokacji wypełnionych łupem i wrogami – stacje paliwowe, kanały, stare fabryki. Ponadto można znaleźć ogromny podziemny kompleks wypełniony NPC, zadaniami, kupcami i jednym z najtrudniejszych do pokonania wrogów w całym New Vegas. Ponadto dodano wiele zmodyfikowanych broni, pancerzy oraz przedmiotów z podniesionymi statystykami.

* Niektórych może zaniepokoić wielkość modyfikacji(ok 3mb) – otóż do moda zostały wykorzystanie wszystkie materiały z oryginalnego New Vegas(Vanilla) i dzięki temu właśnie jest to tak niewielka paczka.

* Modyfikacja powinna działać z polską wersją gry – jednak teksty zadań będą pojawiać się w języku angielskim.

Pobierz World of Pain mod Źródło


Weapon Mods Expanded

Dość rozbudowana modyfikacja dodająca masę nowych modów do broni(wszystkich typów), ponadto teraz każda broń może mieć zainstalowane 3 różne modyfikacje.

Niektóre ze zmian:

  1. Mod Menu – możliwość usunięcia modów, które były wcześniej zainstalowane w broni
  2. Fallout 3 Weapons Restoration – bronie z Fallout 3 z możliwością edycji
  3. Zamówienie na bronie – możemy zamówić konkretny mod(nie wiem do końca na czym to polega)
  4. Receptury na mody do broni
  5. Automat z modami
  6. Do każdej z broni można zainstalować 3 modyfikacje
  7. Unikalne bronie mogą też być modyfikowane
  8. Zmiany w istniejących modyfikacjach do broni
  9. Wiele nowych modów do broni
  10. Nowe opcje w craftingu(głównie mody do broni typu młoty/rękawice itd. )
  11. Szansa na znalezienie modułów w łupie
  12. Poprawki w broniach(głównie tekstury)

Fallout New Vegas - Weapon mods expanded

* Mod nie jest kompatybilny z innymi dodatkami modów do broni – inne należy przedtem usunąć(jeśli jakieś posiadamy).

* Mod można w każdej chwili bez problemu usunąć – w ekwipunku pojawia się nowy przedmiot „WMX uninstall manual” – klikając na niego usuwamy kompletnie modyfikację Weapon Mods Expanded.

* Część z dodatków WMX znajduje się w modyfikacji Project Nevada.

Pobierz Weapon Mods Expanded mod Źródło


NPC Project – Freeside

Ten mod wprowadza kosmetyczne poprawki do ponad 200 NPC, dodaje odpowiednie opancerzenie mocniejszym klasom, dodano odpowiednie zaznaczenia na mapy dla kilku miejsc, odpowiednie zachowania dla NPC(nie wiem dokładnie na czym to polega ale podejrzewam, że chodzi o AI) oraz masa innych poprawek dla Freeside – a jako jest to miejsce, w którym spędzimy wiele czasu to mod jest jak najbardziej na miejscu :)

Fallout New Vegas: NPC Project - Freeside

Pobierz NPC Project – Freeside Źródło


4GB Fallout NV

Standardowo New Vegas wykorzystuje maksymalnie 2GB pamięci ram – ten mod umożliwia wykorzystanie aż do 4GB(często da się na tym zyskać na optymalności), więc uważam, że jest to jeden z bardziej przydatnych modów :) W Skyrim był podobny problem, jednak z oficjalnym patchem zaimplementowano wykorzystywanie większej ilości pamięci – w New Vegas nadal trzeba ratować się taką łatką :)

* Alternatywnie jest możliwość skorzystania z patchera 4GB NTCore

Pobierz 4GB Fallout NV Źródło

  • Polecam gorąco Niner lub Weapon Mods Expanded. Pierwszy wprowadza do gry nową, bardzo ciekawą historię i możliwości, drugi natomiast daje dużo frajdy:D

  • brainache

    Z paczką z radiem coś nie gra – nie rozpakowuje się poprawnie. Nie obrazilibyśmy się za reupload działającej wersji.

  • Spróbuj rozpakować programem 7zip, to po prostu jest nieco mocniejsza kompresja :)

  • maniman303

    ej ej, ktoś mógłby reuploadnąć mission mojave, albo powiedzieć co trza ściągnąć z nexusa? bo tam są dwa główne pliczki i nie wiem które trzeba ;/

  • MMUE 9c. MMUE POP to są fixy do przedpremierowych dodatków(potrzebne przykładowo do wersji GOTY). Reszta to po prostu łatki poprawiające kompatybilność z innymi modyfikacjami.
     
    Nową wersję Mission Mojave wrzucę w ciągu tygodnia na pobieralnię.

  • souskind

    Mam pewien problem. Gdy klikam na link do pobrania pliku wyskakuje mi oko z błędem „nie odnaleziono strony”. Prosze o pomoc,

  • Linki zostały poprawione, można na powrót pobierać.

  • souskind

    Wielkie dzięki.

  • souskind

    Mam jeszcze jedno problem. Pobrałem mody Project Nevada i WME ale żaden z nich nie chce działać. nie wiem czy zrobiłem coś żle bo w sprawach modów do gier jestem laikiem.

  • Pobierz sobie Fallout Mod Menager, zainstaluj – następnie zaznacz, że chcesz użyć do New Vegas, dalej:
     
    1. Kliknij na Package Manager
    2. Wybierz add FOMOD
    3. Wybierz odpowiednio pobraną paczkę
    4. Jak już doda do listy, to kliknij na pozycję i wybierz „activate”
    5. Jak już w Package Manager wybierzesz mody, które chcesz używać, to po prostu wszystko pozamykaj
    6. Pobierz: http://www.mediafire.com/download/3x7j61pgsee4lvc/nvse_2_beta12.7z – zawartość rozpakuj do głównego katalogu gry Fallout New Vegas
    7. Uruchom grę z pliku „nvse_loader.exe” – i wszystko powinno działać.
     
    PS. Nie wiem jak to się ma do istniejących zapisów gry, przy instalacji dużych modyfikacji najlepiej zawsze jest rozpocząć grę od nowa.

  • souskind

    Dzieki. Wszystko działa poprawnie.

  • Maciek

    4GB Fallout NV mam problem z tym MOD- em. NIe daje rady w ogole go zainstalowac, czy ktos pomoze mi rozwiazac ten problem?

  • Nikodemsky

    Wersja zwykła czy Steam?

  • Maciek

    Wersja steam- chociaz jak próbuje instalować to mi wyskakuje Error, że „Orginal exe modified-> executable headers failed to validate
    an unmodified orginal exe is required. You should get steam to validate your game cache and download umodified versions of any files”
    moze to jest wina tego, ze po prostu zainstalowalem wczesniej praktycznie kazdy mod z posrod tych podanych.

  • Nikodemsky

    Więc tak – jeśli używasz Script Extender, to musisz użyć alternatywnej wersji – http://nvse.silverlock.org

    Ewentualnie jeśli nie zda egzaminu to skorzystaj z poradnika przy ustawieniu za pomocą CFF Explorer

  • Maciek

    Dzieki wielkie za alternatywna wersje- dziala poprawnie! :)

  • maksiowy1

    mam problem zainstalowałem wszystkie mody ale wywala mnie z gry co jest źle? ;/

  • Nikodemsky

    1. Zainstaluj sobie Nexus Mod Manager
    2, Wybierz w nim FNV
    3. Zaimportuj mody, które chcesz użyć
    4. Zaaktualizuj podane mody, jeśli są aktualizacje
    5. Pozwól, aby NMM posortował modyfikacje po swojemu.

    Niektóre modyfikacje wymagają script extendera – miej to na uwadze.

  • Necrontyr

    Możesz mi wytłumaczyć jak idiocie krok po kroku jak poprawnie zainstalować

    4GB Fallout NV?

  • Pozwól, że wytłumaczę jak każdemu innemu :) Z tego co pamiętam, to zawartość po prostu kopiowało się do folderu z grą i odpalało grę z pliku exe(fnv4gb.exe), który znajdował się w paczce.

  • Necrontyr

    Nie działa, wyskakuje błąd

  • Konkretnie jaki? Jakiej wersji gry używasz – Steam, czy pudełkowej?

  • Necrontyr

    A taki że moge grać w podstawową wersję z twoim modem albo w wersje z dlc i paczką modów którą mam albo bez twojego moda ponieważ za każdym razem jak uruchamiam launchera musze w plikach danych zaznaczać DLC i mody a jak odpalam przez twój plik to omija to launcher i nie wgrywa dodatków

  • Czyli generalnie niezgodność modyfikacji – nawet nie podałeś listy, niestety nie wywróżę co może być nie tak. Problem zbyt ogólny i zbyt mało szczegółowych informacji. Mogę co najwyżej nakierować.

    Launcher włącza/wyłącza mody jednorazowo, nie trzeba ich włączać za każdym razem. Jeśli w twoim przypadku jest inaczej, to być może nie uruchamiasz launchera jako admin.

    Możliwe, że dodanie -laaexe do elementu docelowego(Właściwości skrótu pliku exe moda 4gb) rozwiąże problem ale łatwiej będzie chyba wykorzystać patcher:
    http://www.ntcore.com/4gb_patch.php
    – oczywiście należy go użyć na plikach, którymi uruchamiasz grę, pomijając już całkowicie mod 4gb. Pamiętaj o sporządzeniu kopii zapasowej plików.

    PS. Mod nie mój, tylko na „mojej liście”.

  • Necrontyr

    Mam uruchamianie jako admin tylko zwyczajnie gra to robi po swojemu