Kilka wstępnych informacji o grze:
Heroes & Generals jest wieloosobową grą wojenną przygotowaną przez duńską firmę Reto-Moto. Akcja gry toczy się w czasach II wojny światowej na terenie Europy między aliantami, a państwami Osi. Gra łączy w sobie dwie części – „Heroes”, czyli klasyczny tryb FPS oraz „Generals”, czyli tryb strategiczny. Czy połączenie obu tych trybów w jednej grze ma jakiekolwiek szanse powodzenia u graczy?
Tryb bohatera:
Tryb bohatera to klasyczna rozgrywka FPS, gdzie gracz staje się częścią sieciowej drużyny państw Osi lub aliantów. Rozgrywka polega na wykonywaniu powierzonych nam zadań w bitwie. Są to zwykle obrona lub atak na kluczowe miejsca zlokalizowane na mapie, ataki dywersyjne na tyłach wrogiego frontu, zdobywanie niezbędnego zaopatrzenia potrzebnego drużynie do przesuwania linii frontu lub zwiad wrogiego terenu.
Rozgrywka w trybie bohatera umożliwia kierowanie różnego typu pojazdami – od standardowych czołgów, poprzez ciężarówki i wozy pancerne kończąc na samolotach oraz… rowerze. Dostępność pojazdów zależy od typu żołnierza – innymi pojazdami może posługiwać się zwykły szeregowiec, a innymi np. czołgista, pilot lub generał.
Producent gry postawił przede wszystkim na realizm rozgrywki. Różna broń posiada różną siłę odrzutu po wystrzale, w trakcie rozgrywki pogoda zmienia się dynamicznie, pojazdy oraz broń zużywają się oraz niszczą w trakcie gry, a także występuje normalny cykl dnia i nocy.
W sklepie dostępnym w grze mamy możliwość zakupu różnorodnych broni oraz pojazdów, które odblokowujemy w trakcie awansowania na kolejne poziomy doświadczenia (od szeregowego do generała).
Gracz ma również możliwość modyfikacji oraz ulepszania broni w ekwipunku. Ulepszeń dostępnych w grze jest mnóstwo, od modyfikacji celownika, aż po różne typy amunicji. Każda taka modyfikacja niesie za sobą różne konsekwencje (np. zwiększa obrażenia pocisku, lecz zmniejsza szybkostrzelność). Gracz może więc bez problemu dostosować praktycznie każdą broń do swoich potrzeb oraz wymagań. Wszystkie modyfikacje odblokowujemy awansując na wyższe poziomy. Z awansem wiąże się także wiele dodatkowych korzyści: możemy otrzymać kredyty oraz odblokować dodatkowe bronie, pojazdy lub typy żołnierzy.
Tryb generała:
Tryb generała to rozgrywka strategiczna, bazująca na rozdartej konfliktem drugo wojennej mapie Europy. Mapa ta jest podzielona kolorowymi punktami zaopatrzenia, kontrolowanymi przez różne siły – niebiescy alianci, czerwoni państwa Osi. Głównym celem tej rozgrywki jest kontrolowanie wszystkich stolic państw europejskich.
W trybie tym gracz może wysyłać swoje siły wojskowe (zakupione za zdobyte w trybie bohatera kredyty) do walki. Mamy możliwość wyboru flanki z której nastąpi atak, lub obrona. Stracia w tym trybie rozstrzygają się automatycznie lub przenoszą gracza w tryp FPS. Będąc w trybie generała możemy wysyłać wsparcie kolegom grającym w trybie bohatera, dzięki czemu rozgrywka staje się bardziej dynamiczna.
Podsumowanie:
Heroes & Generals to darmowa gra stworzona dla dwóch typów graczy – tych stawiających na realistyczną rozgrywkę FPS oraz tych, którzy wolą strategiczne podejmowanie działań na mapie globalnej. Gra jest obecnie w fazie beta oraz dostępna jest na platformie Steam.
Zalety | Wady |
+ duży realizm rozgrywki | – długi czas oczekiwania w kolejce na grę |
+ zróżnicowane mapy | – niezrównoważone potyczki |
+ klimatyczna muzyka oraz efekty dźwiękowe | – stary silnik graficzny |
+ bogaty system ulepszeń i rozwoju postaci | – słaba optymalizacja gry |
+ możliwość kierowania pojazdami oraz samolotami | – mała ilość graczy |
+ dużo broni, maszyn bojowych, rodzajów żołnierzy | – duża ilość błędów i bugów |
+ dwa tryby gry – FPS oraz strategia | |
+ integracja generałów z bohaterami |
Heroes & Generals na platformie SteamOficjalna strona gryWymagania systemowe
Minimalne
- System: Windows XP, Vista, 7 or 8
- Procesor: 2GHz dualcore CPU z SSE3
- Pamięć: 2 GB RAM
- Grafika: ATI HD 2000/NVIDIA 7900 lub lepsza (z ponad 512MB RAM)
- DirectX: Version 9.0c
- Sieć: Wymagane połączenie z internetem
- HDD: 2 GB wolnego miejsca
- Dźwięk: kompatybilny z DirectX