Kupując Krater spodziewałem się słabego Hack and slasha na zabicie czasu, jednak ku mojemu zdziwieniu trafiłem na całkiem dobry produkt.
Wszystko dzieje się w dość „kolorowym” post-apokaliptycznym świecie, zaczynamy grę osiłkiem budzącym się po dość „obfitej” imprezie, najpierw zbieramy podstawowe informacje na temat otaczającego nas świata, sterowania itd. następnie zbieramy towarzyszy i ruszamy w świat.
Cała mechanika gry jest dość ciekawa, prowadzimy 3-osobową drużynę, w której każdy ma inne zastosowanie – początkowo jest to „pięściarz”(którego możemy również nazwać „tankiem” w odwzorowaniu do innych gier) zadaje duże obrażenia oraz posiada dużą ilość punktów życia, następny jest medikus(czyli medyk) posiada on broń zasięgową(pistolet o ile dobrze pamiętam) zadaje dość niskie obrażenia w szybkim tempie oraz ostatnim jest regulator, który trzyma karabin oraz posiada umiejętności przykładowo zatrzymania wroga na krótki czas czy stworzenia pola siłowego, w którym przeciwnicy poruszają się nieco wolniej, później mamy do wyboru również inne klasy(przykładowo slayer). Później możemy kupować nowe postacie do swojej drużyny za pieniądze, które zbieramy z przeciwników, czy ze sprzedaży ekwipunku.
Każda z klas ma określoną ilość rang(5,10,15 itd. ) czyli poziomów, każdy kolejny poziom nie dodaje żadnych atrybutów, tylko umożliwia założenie dodatkowych implantów lub tzw. boosterów, implanty dodają atrybuty, natomiast boostery dodają obrażenia, podnoszą poziomy umiejętności itd.
Jeżeli chodzi o ekwipunek, to w samych postaciach możemy zmieniać broń oraz gadżety(czyli np. granaty odłamkowe), dostajemy również pieniądze, zwykłe przedmioty które możemy po prostu sprzedać, przedmioty potrzebne do craftingu oraz tzw. „blueprinty”(czyli plany broni, implantów i boosterów).
Jeśli chodzi o samą rozgrywkę, to wygląda jak w większości cRPGów – mamy otwarty świat, w którym odnajdujemy nowe miejsca, odbieramy zadania, ubijamy wrogów itd. Co do samej walki – jest ona również podobna do innych tego typu gier, klikamy na odpowiedniego przeciwnika aby z nim walczyć, pod klawiszami numerycznymi mamy dostępne umiejętności swoich postaci, które są ograniczone tylko delayem(opóźnienie), są one dość dynamiczne i na początku dość łatwe, jednak z czasem będziemy musieli się nauczyć wykorzystywać wszystkie umiejętności drużyny.
Co do oprawy graficznej, jak na grę indie jest ona na naprawdę wysokim poziomie, modele są wykonane dość estetycznie, podobnie jak otoczenie, co do oprawy audio – muszę powiedzieć że jest ona naprawdę dobra, ustawia się odpowiednio do sytuacji, nie mamy tutaj do czynienia z autopilotem ścieżek dzwiękowych, tylko dopracowanym systemem, który oddaje klimat gry(który moim zdaniem jest dość dobry).
Co ciekawe – autorzy na samym początku informują, że gra będzie na bieżąco aktualizowana(mam nadzieję że również sam content gry), możemy grać offline(co nie można powiedzieć o niektórych „popularnych” grach crpg – tak, myślę o diablo 3 ) lub online, kampania jest dostępna w obu przypadkach.
Krater na platformie SteamOficjalna strona gryWymagania systemoweMINIMUM:
System operacyjny: Windows Vista / Windows 7
Procesor: Dual Core 2.4GHz processor
Pamięć:2 GB RAM
Karta graficzna: Kompatybilna z Shader 4.0 (minimum: Nvidia GeForce 8xxx, AMD Radeon 2xxx)
DirectX®: DirectX11 drivers (gra wspiera sprzęt oparty o DirectX10)
Miejsce na dysku: 13 GB HD space