Bullet Force Multiplayer – czyli przeglądarkowa strzelanka nie tylko dla fanów gatunku

bullet force logo

Wszyscy z pewnością kojarzymy gry z gatunku FPS, czyli strzelanek z perspektywy pierwszej osoby, gdzie często samotnie stajemy naprzeciwko hord wrogów i musimy wykorzystać naszą zręczność oraz zmysł taktyczny, aby odnieść zwycięstwo. Jest również jeden z najpopularniejszych gatunków jeśli chodzi o produkcje nastawione na rozgrywkę wieloosobową. Dzięki zróżnicowanym trybom oraz szerokim możliwościom dostosowania wyposażenia gracza do swoich potrzeb tytuły te cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony odbiorców w każdym wieku. Często wszystko przyprawione jest szczyptą rywalizacji oraz wyników tejże w postaci rang, punktów, lig oraz innego systemu nagród, co sprawia, że trudno się z takimi produkcjami rozstać i potrafią nas wciągać na długie godziny.

Niedawno na platformie przeglądarek internetowych zadebiutowała gra pod tytułem Bullet Force Multiplayer. Produkcja zadebiutowała jako dzieło jednego autora, który postanowił spróbować swoich sił na rynku gier niezależnych – i odniósł całkiem spory sukces, czego najlepszą miarą są liczące sobie sporo graczy serwery oraz niezbyt długi czas oczekiwania na znalezienie rozgrywki w trybie Szybkiej Gry, ale o tym za moment.

Przed rozpoczęciem rozgrywki warto przyjrzeć się nieco menu głównemu, aby sprawdzić co oferuje nam gra Bullet Force Multiplayer na Poki. Znajdziemy tutaj dwie możliwości prowadzenia zabawy. Możemy od razu przejść do rywalizacji z innymi graczami wybierając pierwszą z możliwości, czyli Multiplayer, jak również poćwiczyć trochę z komputerowo sterowanymi przeciwnikami dzięki opcji Practice. Jeżeli możemy coś zasugerować – jakkolwiek sterowanie i mechanika rozgrywki nie są zbyt skomplikowane i szybko uda nam się z nimi zaznajomić, to warto poświęcić kilkanaście minut na poznanie map oraz tego, jak zachowują się poszczególne rodzaje broni.

Broń natomiast związana jest z opcją dostosowywania wyposażenia naszego wirtualnego nowoczesnego żołnierza (Customize) oraz sklepem, gdzie możemy to wyposażenie kupić za wirtualne kredyty. Walutę otrzymujemy po prostu przez branie udziału w rozgrywce – w zależności od tego czy uda nam się zatriumfować, czy też w przypadku poniesienia porażki otrzymamy ich odpowiednią liczbę. A jest je na co wydawać.

Wyposażenie oddane do dyspozycji gracza można podzielić łącznie na cztery kategorie. Pierwszą z nich jest broń pierwszorzędna, czyli różnego rodzaju karabiny, pistolety maszynowe oraz wyrzutnie – jest to nasze podstawowe wyposażenie na polu bitwy. Druga w kolejności jest, no cóż, broń drugorzędna: są to zarówno tradycyjne pistolety, jak również nóż – wszystkie z nich mogą się przydać w przypadku wyczerpania amunicji broni pierwszorzędnej, jak również do skutecznego eliminowania przeciwników na większym dystansie z wysoką precyzją – przykładowo świetnie sprawdza się w tej roli pistolet Magnum. Trzecim rodzajem uzbrojenia jest natomiast szeroko rozumiana broń miotana: noże do rzucania, jak również trzy rodzaje dostępnych graczowi granatów: odłamkowy, tworzący zasłonę dymną oraz ogłuszający. Czwarty w kolejności jest natomiast zestaw trzech bonusów, które aktywują się, jeśli w czasie rozgrywki uda nam się uzyskać serię zabójstw. Bonusy te są dosyć zróżnicowane: od krótkotrwałego przyspieszenia aż po bombę atomową, którą możemy zrzucić na pole bitwy, aby szybko zakończyć rozgrywkę i wyeliminować wszystkich naszych oponentów. Początkowo odblokowany mamy tylko jeden z każdego rodzajów broni oraz niewielki zestaw bonusów – za wspomniane wcześniej kredyty możemy jednak szybko rozwinąć nasz arsenał. Z racji tego, że w trakcie zabawy możemy mieć wyekwipowany tylko po jednej z broni z każdej kategorii możemy tworzyć zestawy uzbrojenia, pomiędzy którymi możemy swobodnie się przełączać przed właściwym rozpoczęciem rozgrywki.

Zabawa może być toczona w kilku różnych formach rywalizacji. Znajdziemy tutaj, między innymi, klasyczny tryb Free For All, gdzie naszym zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich innych graczy i pozostanie jedynym żywym graczem na planszy, jak też stary dobry drużynowy deathmatch (Team Deathmatch), gdzie gracze zostają podzieleni na dwie drużyny a zwycięża ta, której uda się w całości wyeliminować zespół przeciwników. Samych graczy w tym samym czasie na jednym serwerze może być natomiast maksymalnie dwudziestu.

Specyficznym sposobem zabawy jest tak zwany Szybki Mecz (Quick Match). Polega on na tym, że zamiast dołączać do założonego już przez kogoś serwera gra sama wyszukuje dla nas graczy oraz dobiera mapę pod kątem wybranego trybu rozgrywki. Jest to jednocześnie tryb o największym potencjalne rywalizacji i zapewnia dużą liczbę kredytów w przypadku zwycięstwa.

Na zakończenie warto wspomnieć coś o oprawie audiowizualnej produkcji. Mamy tutaj do czynienia z grą wykonaną na trójwymiarowym silniku graficznym Unity. Unity słynie z tego, że w rękach dobrych twórców potrafi zapewnić graczowi całkiem niezłe doznania wizualne. I rzeczywiście, twórca Bullet Force Multiplayer tutaj nie zawodzi. Modele postaci, broni oraz elementów otoczenia zostały wykonane z najdrobniejszymi detalami, zaś wszystkiego dopełniają przyjemne dla oka i kolorowe tekstury. Dźwięki broni i chodu są natomiast łatwo rozpoznawalne, dzięki czemu możemy czynić użytek z wysokiej jakości słuchawek bądź sprzętu audio. Muzyka jest natomiast dynamiczna i dobrze oddaj klimat rozgrywki.