Przedrzyj się przez najeżone śmiertelnymi pułapkami tory przeszkód w Running Fred

Running Fred zadebiutowało na platformie przeglądarek internetowych jako trójwymiarowa gra zręcznościowa, w której wcielamy się w małego chłopca uciekającego przed ponurym żniwiarzem po różnorakich przygotowanych przez twórców poziomach, nawiązujących luźno do klasycznych lokacji z horrorów. Przyjdzie nam więc przedzierać się przez najeżone przeszkodami etapy w nawiedzonym zamku, lodowych jaskiniach czy laboratorium szalonego naukowca. Na tym jednak zabawa się nie kończy, gdyż gra ta charakteryzuje się dosyć oryginalnym podejściem do gatunku, który reprezentuje, oraz luźnym nawiązywaniem mechaniki znanej z różnego rodzaju endless runnerów.

Twórcy do naszej dyspozycji oddali kilka trybów rozgrywki. Znajdziemy tutaj tryb endless, w którym zabawa przypomina tę znaną ze wspomnianych endless runnerów – czyli staramy się po prostu przetrwać jak najdłużej, unikając przeszkód i zbierając monety, tryb wyzwań, gdzie przyjdzie nam zmierzyć się z różnego rodzaju szczególnie trudnymi poziomami przygotowanymi przez twórców oraz tryb klasyczny, na który składa się szereg etapów luźno powiązanych ze sobą fabularnie.

Niezależnie jednak od trybu, na który się zdecydujemy, podstawowa mechanika zabawy pozostaje taka sama – naszym zadaniem będzie przetrwanie, zbieranie monet oraz unikanie ponurego żniwiarza podążającego naszym śladem. Utrudnienia, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, są różnorakie: niektóre z nich mogą pozbawić nas życia, inne zaś tylko zatrzymują nas na chwilę w miejscu. Nie znaczy to jednak, że ten ostatni rodzaj przeszkód jest mniej niebezpieczny, wprost przeciwnie – jeżeli wpadniemy na taką przeszkodę w nieodpowiednim czasie nasz główny, i jedyny, przeciwnik z łatwością nas dopadnie.

Podsumowując, Running Fred to ciekawa gra zręcznościowa, odbiegająca nieco od klasycznego modelu endless runnerów. Jej trójwymiarowa, nieco kreskówkowa, ale przyjemna dla oka oprawa graficzna sprawia ponadto, że produkcja jest łatwa do „przyjęcia” przez odbiorców w każdym wieku.