Modyfikacja HD do trzeciej części „Herosów” jest bardzo ciekawa, nie tylko dlatego, że umożliwia grę w większych rozdzielczościach(w tym rozdzielczości Wide – do 4000×4000) ale również poprawia kilka innych istotnych rzeczy.
Mod przede wszystkim daje nam możliwość zmiany rozdzielczości na dowolną, przy okazji nie zmieniając w żaden sposób rozgrywki.
Jeżeli chodzi o kompatybilność – mod działa bez problemu na wszystkich oficjalnych wersjach HOMMa(Podstawka, Shadow of the Death, Armageddon’s Blade oraz wersja Complete), można również mod zaimplementować do bardzo popularnego WoGa(In the Wake of Gods), Tournament Edition, WT(http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=32861) oraz kilku innych na podstawie SoDa, WoGa i TE.
Podstawowe zalety modyfikacji:
- Naprawiono stare błędy interfejsu
- Wsparcie dla kolorów w 32 bitach
- Minimapa działa poprawnie – również jest możliwość zmiany jej skali
- Rozszerzony menadżer przygód
- Rozszerzone zarządzanie armią
- Dodatkowe guziki w opcjach walki(ładowanie zapisu, restart i main menu)
- Naprawiono bug z artefaktami u kupców(nie mam pojęcia czego dokładnie to dotyczy)
- Wbudowany Berserker’s CPU Patch(dla sprzętów gdzie obciążenie CPU jest zbyt wysokie, np. przy WoGu)
- Łatwa zmiana plików .DEF, .TXT, .PCX, .FNT(nie wiem dokładnie czemu ma to służyć – możliwie, że zmianie tekstów i obrazów w grze)
Większość opcji z moda można wyłączyć w pliku HiRezData\HiRez.ini
Również oryginalna gra w 800×600 działa po instalacji modyfikacji.
Heroes of Might and Magic 3 HD – zrzuty
Modyfikację można pobrać od nas z Pobieralni lub z Oficjalnej strony.
* W Pobieralni znajdziecie również zbiór ponad tysiąca map do gry Heroes of Might and Magic(wraz z dodatkami)